Naprawa turbin, turbosprężarek i katalizatorów oraz regeneracja i czyszczenie DPF

Świadczymy usługę naprawy turbin i  regenerację DPF w samochodach. Jeżeli w Państwa samochodzie występują takie objawy, jak słaba, nierównomierna praca silnika czy intensywny dym przy jego mocnym obciążeniu, konieczna może okazać się naprawa turbin lub regeneracja dpf, przeprowadzona w Świnoujściu. Wykonana w profesjonalnym warsztacie, przywraca optymalne osiągi jednostki napędowej, pozwalając na komfortową i bezawaryjną eksploatację samochodu przez wiele tysięcy kilometrów.  

Jak działa turbina w samochodzie?

Turbina w samochodzie to element układu turbodoładowania, odpowiedzialny za wysoką moc silnika. Wpływa na zmniejszony pobór paliwa oraz wykorzystanie wtórnych gazów wydechowych, minimalizując emisję szkodliwych spalin do atmosfery. Aby praca turbiny była efektywna, element ten musi być całkowicie sprawny. Jakiekolwiek odchylenia mogące wskazywać na spadek wydajności powinny skłonić Państwa do naprawy turbin, znacznie tańszej niż jej wymiana na całkowicie nowy egzemplarz.  

Kiedy niezbędna będzie naprawa turbin?

Naprawa turbin będzie niezbędna, jeśli zauważą Państwo takie niepokojące symptomy, jak:
  • - biały lub czarny dym, wydobywający się z rury wydechowej przy mocniejszym obciążeniu silnika,
  • - nieharmonijnie rozwijaną moc silnika,
  • - spadek osiągów jednostki napędowej,
  • - nietypowe syki i świsty z okolic silnika.

Jak wygląda proces naprawy turbin w Świnoujściu?

Procedura naprawy turbin jest skomplikowana i wymaga zastosowania zaawansowanego technologicznie sprzętu. Po demontażu turbiny w Świnoujściu wszystkie jej elementy zostaną umyte i dokładnie wyczyszczone. Następnie ich jakość jest sprawdzana na specjalistycznych urządzeniach pomiarowych, wskazujących ewentualną potrzebę wymiany poszczególnych komponentów. Po wyważeniu i montażu zespołu wirującego oraz rdzenia turbosprężarki, pracownik warsztatu dokonuje skrupulatnej regulacji systemu zmiennej geometrii.

Po co jest filtr cząstek stałych w samochodzie?

Filtr cząstek stałych, zwany w skrócie dpf-em, jest zlokalizowany w układzie wydechowym w silnikach benzynowych i wysokoprężnych. Odpowiada za oczyszczanie spalin z cząstek stałych, takich jak sadza, tlenki metali i wielopierścieniowe węglowodory aromatyczne. Prawidłowo działający filtr jest w stanie wyeliminować od 85 do 100% zanieczyszczeń, znacząco ograniczając ich emisję do atmosfery. Niestety gromadzące się cząsteczki stopniowo zapychają filtr, obniżając jego wydajność. W takim wypadku wskazane będzie wykonanie regeneracji dpf, przywracającej mu wysoką efektywność pracy.

Kiedy należy wykonać regenerację dpf?

Spora część samochodów jest wyposażona w funkcję samooczyszczania dpfu pod postacią katalitycznego spalania cząstek w temperaturze 600 stopni Celsjusza. Niestety nie wszystkie zanieczyszczenia są usuwane w ten sposób. W sytuacji, gdy dojdzie do całkowitego wypełnienia filtra, na Państwa desce rozdzielczej wyświetli się stosowny komunikat, informujący o potrzebie wymiany bądź regeneracji dpfu. Oprócz zapalonej kontrolki mogą Państwo zaobserwować spadek mocy, niższe osiągi w trakcie przyspieszania, a nawet przejście silnika w tryb awaryjny, sygnalizowane komunikatem check engine. Regeneracja dpf w naszym warsztacie w Świnoujściu zazwyczaj jest przeprowadzana metodą hydrodynamiczną. Po demontażu i ocenie stanu filtra zostaje on wykąpany w gorącej wodzie z dodatkiem specjalnego preparatu czyszczącego. Następnie jest on wkładany do nowoczesnej maszyny, która płucze go do momentu osiągnięcia wartości charakterystycznych dla nowego egzemplarza dpfu. Kolejnym krokiem jest jego wysuszenie i ponowny montaż w samochodzie.